آموزش مجازی

  • ۰
  • ۰

احتمالا همه شما می دانید نرم افزار  BPMS چیست و با آن آشنا هستید. سامانه فرآیند ساز متشکل از سه زیر سامانه فرم ساز، گردش فرم و گزارش ساز می باشد. و برای الکترونیکی کردن فرآیندهای سازمانی طراحی شده است. اما یک سامانه مدیریت فرایند همیشه موفق نیست. برای اجرای موفق پروژه‌های مدیریت فرایندها، سازمان‌ها نیازمند رعایت پاره‌ای از عوامل هستند. در اینجا  عوامل موفقیت پروژه bpms بیان می شود.

عوامل موفقیت پروژه BPMS

عوامل موفقیت پروژه های مدیریت کسب و کار

راهبری

 در صورت عدم در اختیار داشتن حمایت کامل و بی‌قیدوشرط هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان، نباید به اجرای BPM اقدام کرد. در حال حاضر تعداد بسیار اندکی از اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل درحال تبدیل سازمان‌ها به سازمان‌های فرایندمحور هستند.

 بی‌شک آگاهی سازمان‌ها نسبت به اهمیت فرایندها، در سازمان‌های مختلف در حال افزایش است. اما هنوز راه بسیار طولانی برای دستیابی به سازمان‌های فرایندمحور وجود دارد.

 رهبری در این زمینه یعنی باید توجه، حمایت، تشخیص بودجه، تعهد و زمان رهبر سازمان را در اجرای پروژه‌ی BPM در اختیار داشت.

 

پیوند زدن پروژه‌ی BPM به استراتژی سازمان

 پروژه‌های مختلف برای این ایجاد می‌شوند که بتوانند به اجرای استراتژی‌ها و اهداف سازمان کمک کنند. اگر اینطور نباشد، پروژه‌ی مورد نظر نباید وجود داشته باشد. مگر این‌که به‌طور خاص به‌عنوان یک راهکار تاکتیکی کوتاه مدت برنامه‌ریزی شده باشد. اما راهکارهای تاکتیکی کوتاه مدت برای سازمان بسیار خطرناک هستند.

 مدیران از این راه‌حل‌ها برای حل مسائل فوری استفاده می‌کنند. سپس توجه آن‌ها به مسائل دیگر معطوف می‌شود. در نتیجه آن‌ها دیگر هیچ‌گاه زمان لازم برای تمرکز مجدد بر مسئله‌ی اصلی را نمی‌یابند و در تله‌ی رشته‌ای از راهکارهای تاکتیکی گیر خواهند افتاد. که این امر در طول زمان به چالش عمده ای تبدیل خواهد شد.

 استراتژی سازمان تنها زمین مشترکی است که تضمین می‌کند که همه‌ی افراد در پروژه‌های مختلف به سوی اهداف یکسانی گام برمی‌دارند.

 

زمان

 زمان یکی از عوامل کلیدی است، که لازم است از هیئت مدیره اخذ شود. این عامل به هیچ عنوان بدین معنی نیست که رهبر سازمان تنها ماهی یک بار خود را در کمیته راهبری نشان دهد. بلکه تعهد زمانی به معنی حمایت کامل رهبر سازمان از پروژه‌ی بهبود فرایند در میان همکاران، ذی‌نفعان، مشتریان، تامین‌کنندگان و کارکنان سازمان است.

 رهبر باید به‌عنوان «سرپرست فروش» پروژه‌ی BPM باشد و باید به‌طور مداوم مزایا و خروجی‌های مورد انتظار پروژه‌ی BPM را به تمامی افراد سازمان بفروشد.

 

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

  • ۰۰/۰۷/۲۶
  • sama sama

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی